måndag 30 juni 2008

Livets efterrätt

Och då syftar jag inte på Pavlovan!

Här längtar och väntar jag... längtar och väntar på efterrätten - livets efterrätt! Jaja, jag lär får vänta till början av oktober - men vadå?!

Min mor som är 85+ och halvblind av starr sitter och stickar en pyttekofta. Vad kallas det som hon väntar på? Livets café avec, månne?
Så är det nog! Låter häftigt! Det gillar hon nog! =0)

Och dottern och svärsonen då? De väntar på en av höjdpunkterna i sitt gemensamma liv - sin lilla flicka!

Bilden på de unga tu är tagen midsommardag nere vid havet - helt klart "klickvärd"!

Ibland ler livet mot oss och just nu vill jag bara le tillbaka.

8 kommentarer:

Linda sa...

Åh, grattis!
Så härligt att ha en ny familjemedlem att se fram emot :)

Bloggblad sa...

Grattis! Underbart romantisk bild. Är det första barnbarnet?

Annela sa...

Massor av grattiskramar till "mormor". Intet är som väntans tider.

Hedgren sa...

lindlotta: Tack! Ja, det är mysigt och lite pirrigt på samma gång!

Hedgren sa...

bloggblad: Ja, bilden blev väl fin...? Det är första barnbarnet och det känns väldigt spännande!

Hedgren sa...

annela: Välkommen! Mormor... Jo, det känns fint!

Mildamakter sa...

Jättegrattis!
Visst är det härligt när livet är snällt! ;o)

Hedgren sa...

milda: Visst är det! =0)