söndag 14 september 2008

Så här kan min tillvaro se ut...

..... när maken jobbar helg.

Igår lukade jag först ogräs på innergården. Sen besökte jag modern och vi gick på biblioteket och strosade därefter på torget. Jag köpte gröna tomater som jag ska göra inläggning av. Inne på stadens köpcenter tittade vi in till yngsta dottern som jobbar i zoo-affären.

Sen promenerade vi sakta hemåt. Köpte nybakat formfranska på ett kondis. Det åt vi sedan med smarrigt pålägg och en kopp kaffe i mors kök. Satt och surrade där en lång stund och vi hade det så gott.

Idag ska jag lägga in tomaterna och sedan blir det en tur till mellandottern i Lund.

Mot mina principer ska jag också ägna mig åt diverse rättning den här helgen. Helgerna är annars heliga för mig men i fredags ville jag skynda mig hem och umgås med maken som var ledig och då får jag ta det nu i stället.

Det var min helg. Hur har din helg sett ut så här långt?

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

På min blogg finns färska bilder. Medeltid för hela slanten. Och lite gos och mys förstås...

Visst ja.... körde en maskin med tvätt förut, den har nog varit klar några timmar...

Hedgren sa...

bloggblad: Har kikat!