onsdag 8 april 2009

Man har blivit passad igen!

Nu när jag börjat bli stor och mamma äntligen kommit i ridbyxorna så gick det inte att hejda henne längre - hon var bara tvungen att ta sig en ridtur! I byn hemma hos mormor och morfar bor Lasse som har två hästar. Lasse är jättesnäll och låter givetvis mamma låna en häst precis hur ofta hon vill.
Idag var det alltså dags! Mormor kom och hämtade mamma och mig och sen fick jag bli passad medan mamma var ute med Metallic (ja, han heter så - Lasses häst).




Det gick alldeles utmärkt att bli passad idag också. Moster Bobo var hemma (hon är sååå busig - kolla in bilden på oss!) och morfar med, så mormor kunde smita iväg och fotografera mamma.

Lasses hästar är westernhästar och mamma tycker om den typen av ridning. Hon pratar om "samarbete", "natural horsemanship" och "hästens villkor" och annat som jag inte riktigt förstår... Men jag vet ju hur snäll hon är så det är nog bra saker för en häst.



Hos mormor och morfar bor Crozzie. Hon är lika stor som Metallic - ja, det tycker jag åtminstone! Idag delade vi filten på golvet. Crozzie ville ligga nära, nära och det tycker jag om, men det var lite svårt att vara stilla bara... Emellanåt klappade jag henne. Jag klappar ganska hårt ibland och då får jag Crozzie-päls i hela handen. Då flyttar hon sig en liten bit. Men bara en liten - hon vill ju ändå vara nära.





Mormor hälsar att hon känner sig lite gladare idag. Det beror nog på att hon haft en härlig dag med både människor och djur.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men ååååå, det förstår jag verkligen!

Hälsa mormor att hon har tagit så härliga bilder .., alla som är mormor eller farmor förstås precis på pricken hur glad hon måste vara!

Anonym sa...

Det var nog bra medicin för mormor!
Vara ute i naturen och umgås med djur, det är så bra!
Hälsa och krama mormor och berätta att det ordnar sig, allting.
Oftast.
Kram!

Lena sa...

Det var nog precis vad mormor behövde! Gott att läsa och så fina bilder.

Tankevågor sa...

Åh, du är en liten glädjespridare för din mormor såklart! :-)
Kram till er!