lördag 29 november 2008

Jag är så huslig och hemlig!


Idag har jag kokat marmelad - Vintermarmelad. Fyra burkar blev det. Jag har tjuvsmakat lite och jag tyckte den var fantastiskt god.

Receptet hittar du här. Jag gjorde precis som där står och valde att skiva allt tunt, men nästa gång ska jag grovriva morötterna i stället. De tog väldigt god tid på sig att bli mjuka.
Jag har provat att köra i mixer när jag gjort annan marmelad med citrus och det rekommenderar jag inte! Det blir bara geggigt och beskt!

4 kommentarer:

Kickelina sa...

Låter gott med marmeladen, ska nog testa den någon gång. Kram

Mildamakter sa...

Det både låter och ser gott ut!
Jag har aldrig gjort marmelad, men jag borde nog prova på det, det inser jag ;o)

Hedgren sa...

kickelina: Gör det! Den var lite annorlunda och jättegod!

Hedgren sa...

milda: Jag har syltat och saftat en hel del men sällan gjort marmelad. Har ett härligt recept på lime- och passionsfrukt marmelad också...