fredag 21 november 2008

Underbara ungar!

Jag är SÅÅÅÅÅ lyckligt lottad!

Undervisar i två underbara femmor (varav jag är klasslärare i den ena) och de är en ständig källa till glädje!

Just nu övar vi julsånger inför julavslutningen och de är så härligt positiva! Sjunger så taket lyfter och "fröken" (läs; Hedgren) får både gåshud och tårar i ögonen. Några av killarna sjunger solo och har så härlig inställning. Ibland måste jag nypa mig själv i armen för att tro att man kan ha det så här underbart!

Det här inlägget är en hyllning till dessa ljuvliga ungar!

8 kommentarer:

Lena sa...

Härligt! Det är mycket i vår vardag och verklighet som ger en små glädjefnatt.

Hedgren sa...

panter: Visst är det så! Man får så otroligt mycket tillbaka!

Villa Nian sa...

Låter som om du verkligen gillar det du gör. Till glädje för de barn du undervisar :-)

Hedgren sa...

husett: Ja, jag älsakr verkligen mitt jobb!

Tankevågor sa...

Lycka! Visst blir man glad. :-))
Det är ett härligt arbete vi har.

Hedgren sa...

londongirl: Ja, man får så himla mycket tillbaka!

Elisabet. sa...

Det måste ju också bero på att barnen har en bra lärare som ser dem .., så tror jag verkligen att det är.

Hedgren sa...

Elisabet: Tack för dina vänliga ord. Jo, jag försöker verkligen att SE barnen och bekräfta dem. Ofta.