lördag 14 februari 2009

Äntligen sportlov!


Efter en minst sagt kaotisk avslutning på arbetsveckan ser jag nu framemot ett vilsamt sportlov. Ska faktiskt bli hur härligt som helst!


Maken och jag firade ledigheten (ja, min ledighet. Han ska jobba, men har tagit semester torsdag/fredag...) med grillade revben och vitlöksbröd ute i grillkåtan igårkväll. Lågorna och vårt mysiga småsurr fick nerverna att krypa tillbaks innanför skinnet igen. Kanske hjälpte även vinet till...


Idag skiner solen och termometern visar på flera minusgrader. Vi har ätit frukost vid braskaminen. Bakeoff-bullar och nybryggt kaffe. Småprat och tidningsläsande. Kan det bli bättre?


Vad har dagen i sitt sköte då? Ja, jag ska tillverka ett armband, diska, göra rent kattlådan och mata fåglarna. Promenera med hunden. Leta upp en bra bok som ska bli mitt sällskap i veckan. Inget betungande.


Det var "dagens" från Hedgrens hörna. Hur ser din "dagens" ut?

2 kommentarer:

Lena sa...

Promenad med hunden, sedan har jag inte bestämt någonting alls...:)
Skönt med lov, det behövs så att man hinner andas ut.

Anonym sa...

Så skönt med sportlov..
Hos oss är barnens lov slut, på måndag börjar allvaret igen.

Min dag började med kaffe och lite bloggläsning.
Satt ganska länge fakstiskt...
Tvättstugan var bokad så jag sprang av och an några gånger och har fått undan 4 maskiner.
Solen skiner helt underbart, det blev en kort promenad till byn för diverse inköp.

Nu väntar dusch och sedan födelsedagskalas hos min pappa!

Ha en bra helg!