fredag 6 februari 2009

Lördagsplaner

Yngsta dottern har inflyttningsfest i nya lyan och storasyster och svågern ska dit ett par timmar på kvällen.

Mormor ska vara barnvakt! Ja, jag har själv erbjudit mig...

Måste erkänna att jag är lite nervös. Har aldrig varit helt ensam med henne förut. Räcker jag till? Duger det med mormor?

Har bestämt att vi ska dansa i alla fall. Foxtrot. Det är jag bra på! Herre Gud, vad svamlar jag om?! Men om jag gör något jag tycker om och är bra på då blir jag lugn och då blir allt säkert jättebra. Har dessutom beställt glass - gammaldags vanilj - när dottern frågade om jag ville ha något att "nibbla" på.

Foxtrot och gräddglass och "lilla jag" - jo, men jag tror faktiskt att kvällen blir bra! Förutsättningarna är åtmintone optimala.

Vad ska du göra i morgon?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du är så himla gullig med dina funderingar! Klart det går bra...och så har du vaniljglass också! Kanon!

Jag ska tvätta...hur kul som helst, not.
Annars inget särskilt, faktiskt! Jag ser fram emot en lugn och skön helg.

Ha det bra och lycka till med barnbarnsvaktandet!

reneesfotoblogg sa...

Men hör nu lilla Hedgren, kan lilla jag verkligen dansa foxtrott?
Passa på och njut i alla fall!
mvh R

Mildamakter sa...

Klart att det går bra, hur skulle det kunna göra annat? ;o)

Jag ska på träff med tjejerna i bokklubben vi startade för någon månad sedan, ska bli jättekul!

Tankevågor sa...

Du är för söt. Det är självklart att det går bra! Dans är bra...det brukar jag också ta till...och så sjunger jag, det gillar mitt lilla barnbarn.
Sen läser vi böcker....hon har två bokhyllor fulla alla redan trots att hon inte fyllt ett år än. Men det beror ju på att hon ska ha både kinesiska och svenska barnböcker så det blir ett helt bibliotek. ;-)
Lycka till och glöm ej att ta bilder! :-)
Kramar

Lena sa...

Hoppas kvällen gick bra! Det låter som ett helt perfekt upplägg.

Hedgren sa...

marskatten: Japp, det kommer att gå bra!=0)

renee: Nej, det kan hon inte, men innan kvällen är slut, kanske...

milda: Hoppas du får en trevlig kväll!

londongirl: Sjunga, dansa, läsa, rida ranka - allt har betydelse för deras utveckling, tror jag!
Har hela tiden tyckt det var något orientaliskt över er lilla docka - nu förstår jag.