söndag 31 maj 2009

Rapport från Iris - Mormor har fyllt år...


... och idag firade vi henne. Hon bjöd på brunch. Det fanns ugnsomelett, morfars goda svampstuvning, bacon, prinskorvar och köttbullar. Dessutom fanns det rostat bröd, ost och lemoncurd. I en skål låg röda små cocktailtomater. Och i dryckesväg serverades te, kaffe och juice. Min brunch kom från Nestlé, men jag fick smaka lite av mormors omelett också... När jag ätit upp var det dags för bus med moster Bobo. Hon är verkligen alldeles tokig i mig! Moster Åsa hade blivit inklämd längst in i kökssoffan och jag såg nog på henne att hon gärna velat vara med hon också....

Jag är inte så där jättebra på att prata ännu, men ljud är jag bra på - höga ljud! Och så kan jag ta mig runt. Jag vill helst vara där Crozzie är (idag fick jag en jättego' puss av henne!), men hon går ju runt ibland, och jag försöker verkligen följa efter. Åla medelst hasning är jag bra på. Man kan komma hur långt som helst! Och vänta bara till jag kommer på det där med krypning! Då...


När vi firat mormor (och gammelmormor med för den delen!) åkte vi vidare till farmor. Men det är en annan historia.

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh grattis i efterskott! Vilken jättefin bild på lilla Iris! Man vill bara pussa på henne när man ser den! Precis som Crozzie!

Hedgren sa...

Ja. hon är väldigt pussvänlig, det lilla livet! =0)

Och tack för "grattiset"!

Elisabet. sa...

Grattiskram från Ystad!!! Ja, eller från mig, förstås .-)

Bloggblad sa...

Vilken go' unge!
Grattis både till henne och födelsedag!
Visst är det ljuvligt med barnbarn... jag är helt såld på mitt, och vet att jag inte är unik i det fallet... förr trodde jag mor- och farmödrar överdrev.