söndag 24 maj 2009

Rapport från Iris

Idag när mormor var hos mig så visade jag upp lite nya saker som jag har fått; ett par manchesterbyxor, en bok, en tand, en Ior och en mobiltelefon. "En mobiltelefon?" undrar ni förstås. "Vad ska ungen med den till?" Jo, det kan jag tala om! Jag ÄLSKAR mobiltelefoner och den här är dessutom alldeles utmärkt att klia sig i munnen med när det är tänder på gång. Mamma har plockat ut batteriet så att den är helt ofarlig för mig.

Annars visade jag upp lite färdigheter och så där... Man sitter ju utan stöd numera och jag står gärna på alla fyra. Det är lite knixigt att förflytta sig bara... Jag försöker att gunga fram och tillbaka för att liksom komma igång, men näpp, det går inte. Ett, tu så står jag på näsan! Men upp igen...! Nån gång ska det väl bli rätt, för sjuttsingen. Annars, om det är lite bråttom, kan man ju alltid ta till rullning när man ska nånstans. Funkar var gång!

Mormor har klippt sig och färgat håret så jag var ju tvungen att känna lite på det också. Mormor var snäll och plockade bort lite som lossnade så jag inte skulle få det i munnen sen. Hon fäller lika mycket som Crozzie...

Ja, annars var det väl som vanligt att träffa mormor. Hon skulle ju kramas och pussas en massa (suck!), men hon kan busa också. Roligast är när hon flyger flygplan med mig samtidigt som hon låter som Kalle Anka. DÅ skrattar jag!

Jag vet att min mormor tycker att jag är finast i hela världen - och vet ni? Det känns bra! Jag får väl låta henne pussas...

4 kommentarer:

Mildamakter sa...

Häääääärligt :o)

Linda sa...

Haha, så underbart!!

Elisabet. sa...

Lilla Iris, som jag trodde var en pojke - förlåt mig -!

Mormödrar är alldeles förfärligt hopplösa när det gäller att pussas och kramas och det är nog lika så gott att du vänjer dig .., för dom slutar aldrig.

I alla fall VILL dom aldrig sluta.

Hälsa till mormor från mig! Hon blev säkert jättefin i nya hårfärgen.

Hedgren sa...

Alla: Ja, lilla Iris är redan en driven bloggare!