söndag 10 maj 2009

Vision

Undertecknad ska springa Trelleborgsloppet den 29 augusti 2009. Det är BESTÄMT.

Loppet är på 10 eller 5 kilometer och jag ska delta i det kortare loppet. Jag ska springa MINST 3 kilometer.

Detta må verka som en bagatell för somliga men om man beaktar att jag ALDRIG har joggat så kommer saken i en annan dager. Promenera kan jag göra hur långt som helst och gympar gör jag gärna. Men jogga - nej, då tar flåset slut direkt.

Men nu ska det bli ändring på det. Har hittat ett träningsprogram som GARANTERAR t.o.m. en otränad dam i sina bästa år (som trott att hon ALDRIG skulle kunna springa en kilometer) att klara av att jogga 5 kilometer efter 12 veckors träning. Jag går ut försiktigt och sätter mitt mål vid 3 kilometer.

Idag har jag börjat träningsprogrammet för vecka 1. Fortsättning följer på tisdag och torsdag.

Nu jäklar anamma!

5 kommentarer:

Mildamakter sa...

Heja, heja...det här kommer att gå så bra såååå!
Dutti tös ;O)

Tankevågor sa...

Jag hejar också på dig! Klart det går! Nu när du har BESTÄMT dig! :-)
Go for it girl!

Elisabet. sa...

Det var det värsta.

Nu blir jag impad.


,-)


Och Eva på Frösön har också ....

Lena sa...

Jädra anåda, vad imponerad jag blir! Det fixar du!

Anonym sa...

Wow!
Vad ska vi tänka nu?
Jag som blivit inbjuden till en utmaning med 6-mannalag i en lättjogging över 5 km och bett om betänketid?