onsdag 22 juli 2009

Grannar

Det finns många grannar.

Det finns grannarna som vill ha med mig på pubaftnar och standup.

Det finns grannen som bjuder på nybakade frallor till frukost.

Det finns grannen som lägger böcker i brevlådan eller knackar på och lämnar dem.

Det finns grannen som ordnar teaterbesök på Marsvinsholm.

Och det finns grannen (som man kan be om vadsomhelst, närsomhelst - så hjälpsam) som står i dörren med fem kilo ärtor.

Jag bor i en underbar liten by med underbara människor.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det kan ju också bero på Hedgren själv.

Att hon är en himla bra granne.

Humlan sa...

Det låter verkligen som ett bra ställe att bo på!
Men jag instämmer med Elisabet, det kan ju bero på dig också...

Villa Nian sa...

Jag har osså bra grannar :-)

Bloggblad sa...

Om man vill ha kontakt, så är det ju alldeles utmärkt. Själv är jag lite enstörig till vardags och nöjer mig med att vi nickar åt varandra åt höger och vänster... Jo, en granne brukar tipsa om bra böcker, annars lever vi rätt anonymt här sen 20 år.

(På förra ställen i radhuslängan, var det värsta Svenska Hjärtan-farsen med par som bytte partner och var helt insyltade i varandras liv... snacka om dramatik! Och vi såg allt från första parkett. Det var inte så kul som det låter.)

Lisbeth /londongirl sa...

Jag är helt inne på Elisabets linje...
Men visst är det skönt med människor som bryr sig. Du tänker väl bo kvar där i den trevliga byn?

Mian sa...

Lite skillnad mot att bo i en hyreshustrappuppgång med anonyma grannar som man bara nickar till någon gång per vecka.