lördag 3 oktober 2009

Hur i hela friden -

(Hund i det väder man vill ha när man har hund!)

- går det till att på TRE minuter bli våt genom skor o strumpor, jacka o jeans?


Hunden fattar noll. Det regnar på tvären och blåser utav bara h**te!


"Varför går vi ut, matte? Jag kan hålla mig. Jag lovar!!! Vänta! Jag ska bara skaka mig... Shaky, shaky! Nä, kom nu går vi in! Ja, ja jag vet att vi inte bor i precis den här ingången men jag vill IN!!! Nä, nu går jag inte längre!!! Shaky, shaky! Dra inte! Jag begriper mig inte på dig... Jaja, jag ska kissa!!! SÅ! Nöjd nu?"


Och vi går in. Vattnet rinner av hår, skor, jeans och jacka. OCH HUND!!! Shaky, shaky! In med alla kläder i badrummet. Dripp, dropp på halvgolvet. Ja - eller, rättare sagt, plask, plask! Hunden kvar i trapphuset. Ut igen! Hoppas inte grannen kommer ut... Torka, torka hund! In igen. Hänger upp allt över duschdraperistången - jacka, jeans, halsduk och hundhandduk - och - RAS! Allt pladask ner! Snyggt draperat över toastol och kattlåda (tack o lov modellen med tak. Alltid något att glädjas över...)! Nåja, det får bli morgondagens problem. Jag arrangerar provisoriskt så att allt kan torka...


Jag som var lite "nannig" efter barnkalas under eftermiddagen och skjuts av dotter till Lund. Och Oktoberfesten under gårdagskvällen... Nu är jag KLARVAKEN!


Nåväl. Nu till glädjeämnena! Jag är inte dagens Oktoberfest. Jag är inte nere på Centralstationen där det redan igår var ganska kyligt. Jag ska inte cykla hem därifrån i regn på tvären. Hunden har faktiskt kissat!


Vädergubbarna lovar oväder i morgon. Och vad är då detta om jag får fråga?
Men, men - i morgon är en annan dag (tack för det, Christer Björkman!).


2 kommentarer:

Humlan sa...

Hua!
Jag förstår hunden som kunde tänka sig att gå in i vilken port som helst, bara man kom in!

Mildamakter sa...

Ja du - det har sannerligen varit mycket väder här i södern den här helgen.
Vi höll på att blåsa av kartan nere på Österlen igår och inte är det bättre idag.
Vi får väl hålla tummarna för att det lugnar ner sig tills i morgon, annars blir det sannerligen inte kul att cykla till jobb ;o)