fredag 9 oktober 2009

På vår kvällspromenad i skymningen

* Ett V av gäss uppe på den mörknande himlen. Hundratals - kanske tusentals. Öronbedövande. Så mäktigt.

* Möter en ung man - utländskt ursprung - med liten flicka i sulky. "Vovve!" hörs bakom nappen. Stolt pappa förklarar att det finns en hund hemma - "Hon älskar hundar!" Och det blir ett möte mellan hund och barn. Små händer möter hundpäls. Varm och blöt tunga möter barnakind. "Ha det bra nu!" säger pappan när de går vidare. Och jag önskar det samma.

* I huset mitt över gatan kommer mamman i familjen hem. Hon ser när jag tittar mot skyn och försöker urskilja gässen. Tittar upp hon också. "Är det dags nu? Tänk om man kunde göra så, du?" Ja, tänk. Och så får jag en hälsning från hennes chef som är en god vän till mig.


Just så blev vår tidiga kvällspromenad idag.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ååå, det låter helt underbart! Och tack för sms-et om just detta.

Kram, kram och ha nu en skön fredagkväll.

Tankevågor sa...

Så fint skrivet!!! Känns som man var med där på er kvällspromenad.

Ha en skön fredag och helg!

Bloggblad sa...

Vilket härligt inlägg! Känns så livsbejakande.

Hedgren sa...

Alla tre: Tack!