torsdag 8 oktober 2009

Skulle egentligen -

- rätta lite elevarbeten men... Jag skjuter på det och gör det här i stället. Hittade frågorna på en blogg som jag snubblade in på.

Vilka är det bästa, snyggaste eller på annat sätt mest positiva av följande?

Färg: grön
Människa: min familj (ingen nämnd, ingen glömd)
Maträtt: burek (bosnisk köttpaj)
Dryck: rött vin
Plats: mitt hem
Musik: Tamla Motown
Jag själv: Nu blev det svårt...
Sak: kameran
Tv: Livvakterna
Sysselsättning: läsa, promenera och laga mat utan inbördes ordning.
Plagg: jeans och boots med klack (tillsammans!)
Blomma: doftranka
Djur: kan inte välja. Hund, katt och häst utan inbördes ordning.
Resmål: Irland
Frukt: clementin
Doft: mitt barnbarns
Mina parfymer: CKone, Knowing bl.a.
Bok: Oj, det finns för många! Nä, där kan jag inte välja.
Möbel: schäslongen Ektorp


Vilka är dina svar?

3 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Det här gillar jag:

Färg: Regnbågens färger.
Människa: Min son.
Maträtt: Paltbröd med fläsk o vitsås.
Dryck: Vitt vin.
Plats: Min trädgård.
Musik: Jazz.
Jag själv: En nöjd en som snart äntligen är pensionär.
Sak: Datorn och kameran
Tv: Kobra, men hellre radions P1 - P2:
Sysselsättning: Datorn, fota, pyssla i trädgården.
Plagg: Typ jeans, stövlar ute i trädgårdenkläder.
Blomma: Snödroppe.
Djur: Katt, hund.
Resmål: Barcelona
Frukt: Banan
Doft: Just nu, snö...
Mina parfymer: Har inga.
Bok: Bodil Malmstens böcker
Möbel: Min stol framför datorn.

Love, literature and gardening sa...

Hej! Borde vara min blogg som du kikat på där jag skickade ut en allmän uppmaning, eller? Man skulle nämligen lägga till en egen kategori på slutet och jag var skyldig till "möbel"-frågan. Kul! Välkommen tillbaka.

Hedgren sa...

gunnar och love... : Välkomna hit och välkomna tillbaka!

Ja, love..., jag hittade grejen hos dig. Tack för trevligheten!