tisdag 6 oktober 2009

Skräckscenario!

När man slår på datorn och det bra kommer en massa vita bokstäver om kontroll av filerna ditt o datt och att man inte får kontakt och jag vet inte allt! Hur känns det då?
Ringer i panik till svärsonen på jobbet - jo, visst har han tid, svarar han snällt - och jag förklarar så gott det går. Även om han låter lite bekymrad så säger han att jag ska låta datorn jobba klart och sen se. Han talar vänligt och lugnande och jag säger tack o hej och väntar. Och nu är jag inne, men jag undrar om inte datorn har fått en släng av samma virus som jag har...

Har jag månne suttit för nära skärmen?

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Det där hände mig i förgår kväll. Plötsligt kom en massa popups och blinkade varningar högt och lågt och sa att jag var utsatt för livsfara i stort sett.
Jag måste tryck OK på än det ena och än det andra men för en gångs skull hade jag is i magen och körde igång säkerhetsscanningen. Den stampade och gick i flera timmar och resultatet visade: inget virus någon stans.
Ibland blir man frustrerad, mest för att man begriper så lite och blir livrädd just därför.
På nyheterna idag sa man dock att Hotmail hade varit utsatta för något djävelskap och därför skulle släcka ner.
mvh R

Tankevågor sa...

Åh jag blir också så nervös när sånt där händer.
Skönt att man har support som kan ställa upp!