söndag 11 januari 2009

Helgen som kom och gick - snabbt!

Tiden bara flyger iväg. Tyckte nyss jag kom hem från skolan i fredags.

Igår åkte mellandottern tillbaka till universitetsstaden och sitt plugg. Skjutsade henne och hennes packning. Jag svär vid allt som är dyrt att hon bara använt en femtedel av det hon hade med sig hem. Det andra har säkert legat kvar i bagar och kassar...

En sväng till IK*A blev det också. Alla andra var också där - och då menar jag ALLA! Uträttade mina ärenden snabbt som attan så jag kom ut igen!

Idag har julen åkt ut. Det enda som finns kvar är en amaryllis som behagar oss med en ny knopp. En sån kan väl inte åka i "bingen"?!

Nu stundar en ny arbetsvecka. Två åtgärdssamtal, en konferens, ett seminarium, ett disko för eleverna, ett gäng mentorssamtal och så allt det andra - planera, undervisa, rätta, utvärdera...

På fredag är det tjejmiddag med gänget! Min morot denna veckan!

Om ni inte hör av mig på en vecka så vet ni varför när ni läst ovanstående! Men ni ska också veta att jag verkligen älskar mitt jobb och att ungarna ger sjufalt tillbaka!

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

jag har det nog lite lindrigare i veckan som kommer, ett par "luftiga" veckor, men det är bra, då är jag igång sen när det börjar hända mer.

Inte är det kul att det svider i halsen och gör ont när jag hostar (och det kan jag inte låta bli när det kliar...) men det är bättre nu än om en månad...

Här är julen också borta och fräscha tulpaner ger vårkänslor.

Elisabet. sa...

Och själv har jag haft jobbarhelg och kan nu se fram emot ledig onsdag och ledig helg .-)

(Ja, ja .., det gäller att leva i Nuet, var det ja ....)

Villa Nian sa...

Snart är det helg igen :-)

Tankevågor sa...

Nu är det äntligen fredag och jag är ledig. Har inte hunnit vara i bloggvärlden alls den här veckan. Skolvärlden har tagit all min tid känns det som. Men idag får kollegan klara sig utan mig för den här skolfröken är LEDIG! :-))
Ha det så kul i kväll om det var i kväll du ska ha tjejmiddag!?

Hedgren sa...

bloggblad: Så är det ju - upp och ner i arbetsbelastningen.
Hoppas du kryat på dig!

elisabet: Jaja, men några dagar får man väl ändå skåda över... =0)

husett: Precis! Redan faktiskt!

londongirl: Låter underbart med ledig fredag! Hoppas su såg till att njuta!
Väninnan blev sjuk så träffen är framskjuten... =0(