måndag 5 januari 2009

Man blir ju glad!

Träffade en granne på pizzerian i grannbyn.

"Har du fått mailet från L?"
"Nej, har inte varit hemma än. Vad står det i det då?" (L är en annan granne)
"Det får du se...."

Så när jag kom hem och pizzan var uppäten så öppnade jag min "brevlåda":

"Hej!
Vi är några som pratat om att det kunde vara trevligt att träffas helt anspråkslöst inför helgen ibland, så nu tar vi, H o jag, initiativ till "Rullande After work" sista fredagen i månaden mellan 18.00 - 19.30.
Värd för kvällen bjuder på öl, vin och något smått tilltugg för att njuta en stund tillsammans inför den stundande helgen.
Vi har sänt detta till följande xxxx, xxxx, xxxx och xxxx.
Har du förslag på någon, utöver här nämnda, som du tycker kan vara med så maila namn på personen/personerna då ni osa´ar.
OSA senast den 10/1 till L och H"

Visst nämnde jag för några dagar sen att det blir trevliga människor i vår by!

Om maken och jag nappade?! YES!

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Bor man på landet är det lätt att man blir lite "isolerad" .., då är det ju himla påhittigt med just nåt sånt!

Kul för er!

Lena sa...

Roligt initiativ.

Anonym sa...

Vilket trevligt påhitt! Så härligt med grannar som tar tag i den sociala biten.
Det behöver ju inte bli så märkvärdigt, lite mingel och småmysigt prat inför helgen.
Blir nästan lite avis...