söndag 4 januari 2009

Lite synd är det, men...

... julen är dammig och har börjat vissna.

Min devis har alltid varit följande; julpynt skall icke dammtorkas. När julpyntet har blivit dammigt ska det väck! När blommor och granar har vissnat ska de ut!

Men i år tar det liksom emot lite grann... Man börjar väl bli gammal och sentimental.

Nej, jag får stå ut till på tisdag med damm och blomskrafs. På tisdag packar jag ner julen för den här gången.

Och sen - köper jag en bukett tulpaner! Jajamen!

6 kommentarer:

Lena sa...

Jag tänker likadant. Tror nog att jag ska börja samla ihop tomtarna idag och köpa nya tulpaner i morgon.

reneesfotoblogg sa...

"Trettne" (trettondagen) som vi säger på vårt tungomål är sista dagen för mig.
Sen ska det ut!
Bort med allt krafset!
Rent från alla tomtar, änglar, pepparkakshus, granar och gud vet vad.
Plantera om julgrupper så att det blir vanliga krukväxter.
Tvärdrag och in med vårvindar friska.
Blåbärsris och körsbärskvistar.
TULPANER så klart!
mvh R

Tankevågor sa...

Ja tulpaner är obligatoriskt här när granen åkt ut.
Men när jag tittar på den (granen) nu så tycker jag nästan det är synd....den är så fin.
Man kanske ska börja lite tidigare med den nästa år i stället?

Anonym sa...

Jag måste erkänna att tomtar och annat rött åkte bort för några dagar sedan.
Kvar står granen, stjärna och adventsljusstake, men imorron ska det bort.
Jag blir så innerligt trött på pyntet som jag längtat så efter att ta fram...
Sedan blir det tulpaner hos Marskatten också!

Hedgren sa...

panter: Låter som en lugn börja på "avjulningen".

renee: Ja, nu ser vi bara framåt!

londongirl: Det är ju just det. Granen är så fin i år. Inte ett barr har trillat...

marskatten: Verkar vara många som vill göra sig av med det röda nu!

Lilla B sa...

Ja, ju får det sannerligen räcka med julpynt. Ut med det bara! Katterna ligger och trycker under den barrande granen - de tror väl att vi har en inneskog.