lördag 3 januari 2009

Tacka vet jag "bake off"!


Är man en lantis och bor på bilavstånd från närmsta butik då sjunger man "bake offens" lov!


Idag ska bli en "slappardag". Började med lugn frukost. Ska fortsätta med promenad och sen blir det film. Mellandottern och jag ska välja var sin film och sen blir det soffläge! Ska bli hur mysigt som helst. Ja, bortsett från att nämnda dotter avgivit nyårslöfte att inte käka onyttigheter. Svårt för mig att pilla i mig dylikt då... Det får bli ett glas mineralvatten. Det bubblar ju i alla fall! Häpp!
Vad ska du göra idag?
Uppdatering:
Det blev en sväng till stan för dottern hade några ärenden, promenaden regnade inne (det blev ingen snö - Grattis, Milda!) och jag har köpt gräddbullar till filmen! T.o.m. Viktväktarna godkänner dylika... Faktiskt!

10 kommentarer:

Lena sa...

Du, vad mysigt det låter. Jag ska försöka samla i hop mig och se till att det där man måste fixa innan varje terminsstart blir klart, så att jag känna känna mig lite ledig på måndag och tisdag. Här snöar det, så jag ska ta med hunden på en sväng i skogen. Tack för mailet!

Mildamakter sa...

Vi var en sväng uppe i stan och lagom tills det började regna styrde vi kosan hem igen.
Nu ska julen slängas ut och sen ska vi provsmaka på en ny whisky. Det blir bara en liten smutt för min del, men milda makter vad jag tänker njuta av den! ;O)

Hedgren sa...

panter: Här blev det regn... Ska också - mot mina principer - ta tag i lite skolarbete. Vet att skolstarten blir snärjig.


milda: Ja, julen har väl gjort sitt vid det här laget, kan jag tänka. Men den får hänga kvar ett par dagar till här.
Låter spännande med en ny whisky! Vilken sort?

Elisabet. sa...

I Uppland är det snöfall och fint .., pv har bakat semlor och valnötsbröd och ikväll blir det fiskgrätt i ugnen .., just nu skidtävling på stora tv:n. En sån vill jag ha.
Stor tv, alltså.

reneesfotoblogg sa...

När du säger gräddbulle menar du munk då?
Alltså en chokladöverdragen gräddliknande massa med ett rån i botten?
Kan vara bra att veta när det suger i tarmen.
Hur många, säger viktväktarna att man kan smälla i sig utan att det sätter sig?
mvh R

Hedgren sa...

elisabet: Njut av snön medan du är där uppe. Här nere är det som vanligt!

renee: Japp, såna där med äggvitor och chokladöverdrag... Hur många man kan äta vet jag inte. Tror nog att man är ganska belåten innan det börjar "sätta sig"!

Anonym sa...

Vad mysigt! Film och gräddbullar...njut! Vad blir det för filmer?

Villa Nian sa...

Slängt skräp och sitter nu och bloggar med min skygga katt Ramses.. Gräddbulle och mys låter roligar :-)

Tankevågor sa...

Vad mysigt det låter. Vi hade också en sån där skön dag i går.
Sen blev det en kvällspromenad i staden. Kallt och vackert.
Vet inte heller hur många såna där gräddbullar man kan äta men det är ett bra tips att det finns.

Undrar också över filmerna vilka blev det?

Mildamakter sa...

Det var en whisky från vårt favoritdestilleri i Skottland, Edradour.
Det är Skottlands minsta destilleri och allt görs fortfarande på "det gamla viset" där.
Hela destilleriet är som ett enda dockhus och deras whisky är en dröm. Kan klart rekommenderas :o)