tisdag 24 mars 2009

Isande nordanvind - inte så dumt!

Efter en lång och stundtals jobbig arbetsdag och med en begynnande huvudvärk var det skönt att lasta in hunden i bilen och köra ner till havet. Solen sken, nordanvinden bet och tillsammans svepte de bort min huvudvärk. Hunden - ja, hon for runt som ett yrväder - hellycklig för detta lyxiga alternativ till standardrundan hemmavid.

Givetvis hade jag glömt kameran.

Väl hemma igen så blev det kaffe med kanelsnäcka och jag kände att jag åter hade perspektiv på tillvaron.

The best things in life are free!

3 kommentarer:

Anonym sa...

I såna lägen är det inte dumt med vind.
Den vind som verkligen kan blåsa bort allt och man kan återvända hem med rensad och syresatt hjärna.
Annars tyckte jag det var en stygg vind idag, kall, elak och hård. Men så hade jag inte ont i huvudet heller...

reneesfotoblogg sa...

Jo, men så är det ju. Konsten är att inse det och kunna ta till sig.
mvh R

reneesfotoblogg sa...

Nu måste jag göra ett tillägg. Ordverifieringen för denna kommentar är TRAMS!!
Jaha ja, då vet man vad ens kommentarer är värda!!!
mvh R