söndag 22 mars 2009

Rapport från Iris


Så har man då blivit passad. Det visade sig att mormor och morfar är alldeles utmärkta på att passa barnbarn och jag är alldeles utmärkt på att bli passad!

Vi hade jättemysigt även om jag matstrejkade när det serverades bröstmjölk på flaska. Jag menar, jag har faktiskt sagt ifrån innan; bröstmjölk ska serveras direkt från mamma. Men det löste sig. Morfar gick runt och bar mig medan mormor fixade Mild havregröt. När jag ätit upp den så fick jag ligga brevid morfar i soffan och han sjöng vaggvisor. Jag lyssnade artigt en liten stund, men sen blundade jag och då slutade han. Då kunde jag somna.

När jag vaknade igen satt mormor och morfar och åt pizza som morfar varit och hämtat. Jag låg och lekte med mitt täcke en stund så de kunde äta upp i lugn och ro. Men sen blev det full rulle i mitt babygym! Jag visade allt man kan göra och mormor och morfar låg på var sin sida och var jättenyfikna på alla funktioner. Morfar gillade åsnan som spelar musik när man slår till den. Så jag puttade på den hela tiden, men ibland låtsades jag att jag missade och då fick morfar prova. Han tyckte ju det var så roligt! Det var så mysigt att ligga där och de tittade på mig prick hela tiden och sa en massa gulliga saker om mig.

Rätt som det var kom mamma hem och då fick jag mjölk på rätt sätt! Jag blev proppmätt och jättetrött och eftersom mormor klätt på mig pyjamas innan så la mamma mig direkt i sängen där jag somnade.

I morse när jag vaknade var det mamma och pappa som var hemma som vanligt. Skönt! Men jag längtar redan efter nästa gång jag ska bli passad av mormor och morfar! Tror nog att de längtar lika mycket!

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

"Iris, Iris, Iris ..." tänker jag och ler för mig själv.

Söt är hon i alla fall.

Och mamman också.

Hedgren sa...

Det är mormor som är på bilden...

Linda sa...

Vilken härlig unge som redan kan förmedla allt så bra.
Tycker det låter som om ni allihop hade en strålande dag :D

Tankevågor sa...

Vilket underbart inlägg....först skrattar vi så gott (jag och min man..var tvungen att ropa på honom så han fick läsa) åt lilla Iris som blundar så morfar ska sluta sjunga... ;-)

och sen skrattar vi så tårarna rinner åt kära Elisabet som tycker mamman är söt!!! Ja det är hon väl säkert men vi konstaterar att lilla Iris har en jättesöt mormor att brås på. :-))
Ta åt dig kära K...du ser ut som en ung mamma och inte en mormor!

Hedgren sa...

lindalotta: Ja, hon är redan en driven bloggare!

londongirl: Jag suger åt mig som en svamp!!!

Villa Nian sa...

Ett verkligt bli glad inlägg. Fina är ni mam...förlåt mormor och liten :-)

Elisabet. sa...

Men gud, är det du som ser så ung ut!!!! Milda tider! Vad har du för hudkräm ..-))