torsdag 26 mars 2009

Jobba, jobba, jobba!

Dagen har tillbringats bland individuella utvecklingsplaner, skriftliga omdömen, nationella prov och andra elevarbeten, för att inte tala om alla mina egna anteckningar om adepterna!

Vid det här laget går ögonen i kors och då har jag bara fått gjort hälften av vad jag hade planerat! Det är så MYCKET!!!

Nåja, en liten stund till. Sen ska jag laga middag till mig och maken, hälla upp ett glas vitt och klappa mig själv på huvudet och säga "Hurra vad jag är bra!". Eller nåt ditåt...

I morgon är det Melodifestival för hela slanten. Det ska mimas, dansas och sjungas så det står härliga till! En av årets höjdpunkter i vår skolas lilla värld!

Att jobba med barn är oerhört stimulerande och glädjande för det mesta. Själv är jag väldigt lyckligt lottad som jobbar med bra kollegor och två underbara femmor. Tänk bara för en stund sen ringde telefonen:

"Hej det är S! Du... Vi håller på och tränar till i morgon. Det går jättebra. Men du... Kan vår tränare få komma och titta i morgon? Vi frågade M om det gick bra men vi vill höra med dig också? Får han det? När kan han komma - vet du när det är vår tur?"

Glad blir man av ett sånt samtal! Att de ringer när de vill något. Tänker på min fröken i femman... Inte hade jag vågat ringa till henne, inte! Tur att tiderna har förändrats och att barnens status har höjts. Allt bygger på ömsesidig respekt. Då funkar det mesta!

Nej, nu gör jag ett ryck till!

3 kommentarer:

Villa Nian sa...

Låter som om du har ett jobb du verkligen tycker om trots att det är mycke ibland! Grattis :-)

Bloggblad sa...

Vi dignar också under en massa ny skrivarbörda. Jag undrar hur mycket mer som kan läggas på oss lärare, utan att något tas bort?

Tankevågor sa...

Tänker på Bloggblads kommentar och inte tas det bort något men det krävs mer och mer av oss.
Nu ska det mesta här i Stockholms skolor dokumenteras på Skolwebben också. Det är väl ok....bara vi kunde få datorer som är SNABBA! Vi som arbetar i ett annex till huvudbyggnaden har så långsam uppkoppling. :-(

Men visst är det härligt med barnen! :-)