torsdag 30 oktober 2008

Idag är en somlig dag!

Somliga dagar får man gjort en hel del!

Har

- gjort ren kattlådan
- röjt på yngsta dotterns rum
- slängt in en maskin tvätt
- sorterat bland gamla böcker i arbetsrummet
- köpt gravsmyckning och varit på kyrkogården
- varit och lämnat två kassar "kvarglömda" saker (läs; sånt hon nog inte ville ha...) hos yngsta dottern
- varit hos äldsta dottern och lämnat present från gammelmormor

Och nu sitter jag här. Ska kanske snart ta ett tag igen. Maken står för middagen idag - kokt kyckling med ris och currysås.

Ikväll blir det en fika inne i stan med mc-gänget. Ska bli hur trevligt som helst.

Så ser min dag ut hittills. Tycker faktiskt det räcker för att kvalificera sig som somlig...

4 kommentarer:

Lena sa...

Jag har besökt Ikea, lagt lunch och diskat... det blir nog middagslagning vad det lider och lite pappersarbete, men sen får det vara nog.

Mildamakter sa...

Absolut! Jag är djupt imponerad ;o)

Tankevågor sa...

Vilken energi! :-)
Här tar jag det lugnt i förkylningsoffan....har bara kört en diskmaskin och några tvättar...mer har det inte blivit.

Hedgren sa...

panter: Verkar vara ett ganska gott dagsverke, tycker jag!

milda: Jag bugar, jag bugar! ;-)

londongirl: Jamen då har du ju gjort det jag sa: Kryat på dig! hihi!