söndag 12 oktober 2008

Året har tolv månader...


I oktober varje år så är det "rosa bandet"-kampanj. Har varit det sedan kampanjen startades i USA 1991. Som drabbad av bröstcancer känns den här månaden otroligt viktig för mig.

Mitt hjärta klappar också varmt för barnen i världen. Barnen som är så utlämnade åt oss vuxna och vad vi gör eller inte gör. Barnarbete, barnsoldater, gatubarn och barn på flykt. Alla behöver de stöd från oss som har råd att skänka en slant. Pengar som går till olika projekt runtom i världen.

Men VARFÖR? ska dessa båda kampanjer infalla samma månad? Båda känns lika viktiga för mig och jag tycker det är både synd och fel att de ska konkurrera. För så blir det.



1 kommentar:

Lena sa...

Insamlingar och galor tycks vara ett höst- och vinterfenomen. Jag har också tänkt på det. Knäppt.