torsdag 30 oktober 2008

Sju sanningar

1. Jag älskar Irland. Skulle kunna resa dit hur ofta som helst om kassan tillät.
2. Jag lärde mig rida vid 38 (har t.o.m. hoppat 90 cm!). Ganska modigt om jag själv får säga det!
3. Jag är rädd för fladdermöss. Inte bra när man som jag bor på landet...
4. Jag måste snooza flera gånger innan jag kan stiga upp. Maken blir vansinnig om han har sovmorgon!
5. Jag älskar att dansa. Är det inte bara sååå underbart roligt? !!!
6. Jag tål inte att bada i klorat vatten. Ögonvitorna är illröda i dagar efteråt!
7. Jag kan vara ganska kaxig om någon går på mina nära och kära. Maken brukar säga till barnen: "Om de inte är snälla skickar vi mamma på dem!"

Se där, sju utvalda sanningar! Om ni frågat mina nära o kära hade ni nog fått sju lite "roligare" sanningar. Men se, nu var det mina sanningar!

Vilka är dina sju sanningar?

5 kommentarer:

Villa Nian sa...

Har också blivit en snooze människa...förstår inte varför man inte bara kan gå upp! :-)

Tankevågor sa...

4, 5 och 6 är lika med mig....däremot är jag inte rädd för fladdermöss. Har tom haft en i håret en gång som jag räddade ur en vattentunna. MODIGT va? ;-)

Lena sa...

Kul läsning.
1, 2 och 3 stämmer bra, med en viss korrigering: Jag började rida som åttaåring och har inte slutat än. Jag har däremot gjort ett uppehåll, som när jag tänker efter är rätt långt numera, men slutat har jag INTE gjort.
Fladdermöss är bara så otäcka... huva!

Hedgren sa...

alla: Kul att jag har bloggkompisar som täcker in punkterna 1-6.
Kanske är jag ensam om att vara en tigermamma/bitch...

;0)

Villa Nian sa...

Bakgrund inlagt på HusEtt! :-)