lördag 25 oktober 2008

Och så var det...

... höstlov!

Maken har semester och vi ska ha en lugn och skön vecka! Fixa lite och dona lite. Gå ut och äta och bara vara... Åh, vad gott det ska bli!

Jag har fått i uppdrag att sy en dopklänning... Gulp! Måste leta mönster och tyg!

I veckan ser jag också fram emot en bloggträff!

Citerar min moster som inte längre finns hos oss, men som när hon levde var " en glad skit":

"Så här skulle livet vara när det är som djävligast!"


Yes, jag håller med dig, moster Gerd!

5 kommentarer:

Mildamakter sa...

Vilket härligt citat, det tar jag med mig i livet :o)
Ha ett riktigt njutbart höstlov, hoppas att vädergudarna är med dig

Tankevågor sa...

Hahaha, vilket härligt citat!!! :-))
Det ska jag komma ihåg.
Här blir det också höstlov i morogn men vi lärare på min skola har studiedagar de första dagarna i veckan.
Just nu skulle jag gärna velat ha hela veckan ledigt.
Men jag har ju något väldigt roligt att se fram emot på tisdagkväll!!
Brevet från dig har kommit. :-))
TACK och KRAM!
Ha det gott!

Hedgren sa...

milda: Ja, det uttrycket dyker upp för mig med jämna mellanrum. =0)
Vädret ska nog hyfsa till sig, annars njuter jag av ledigheten ändå!

londongirl: Ja, min moster var en riktig spjuver och livsnjutare. Levde med lungcancer i 12 år! Hon ville inte ge upp!
Vi brukar också ha studiedagar men i år kompar vi ut för allt extra jobb i samband med en omorganisation med flytt som följd.

Lena sa...

Sådana citat och uttryck fyller allt sin funktion :)

Det ser ut att bli en riktigt bra lovvecka.

Hedgren sa...

panter: Ja, den ser lovande ut! Vi ses på onsdag! =0)