måndag 1 december 2008

Musikminnen!

Blev så peppad när jag läste Elisabets inlägg om musikminnen. Vilka är mina?

Ja, är du intresserad så kommer några här!

När man är så gammal som jag är det svårt att hitta de riktigt tidiga minnena på Youtube. Men lite minnen från tornåren och framåt kan jag väl bjuda på...

* Hemma spelades det mycket musik. Min far älskade den här låten. Behöver jag tala om att han älskade att dansa?

* Många morgnar strömmade dessa toner ut från brorsans rum när han gjorde sig i ordning.

* En man som sjunger helt underbart och som modern alltid svärmat för! (och visst, om ni känner igen er så är han faktiskt född i Trelleborg!)

* Mmmm, den här ville man dansa med drömprinsen under tidigt sjuttiotal. Smööööööööööörig!

* Senare ersattes den av den här.

* En konstig historia. Så fort den här plattan snurrade på ungdomsgården blev jag uppbjuden av en viss kille. Det var allt! (Men det var speciellt....).

* Och när man gick på disko lite senare på sjuttiotalet - ja, då var det såna här låtar som gällde!

* När jag var 22 år förlorade jag min älskade far. Vackra toner som han lyssnade på om och om igen medan han levde.

* Får mig att vilja dansa!

* Så mötte jag maken och då kändes det så här.

* När äldsta dottern bara var nån månad gammal spelades plötsligt den här låten på bilradion. Jag tjöt som en gris...

* För ett par år sedan gjorde maken och jag stor succé när vi på en fest var ensamma på dansgolvet och dansade till det här dunket.

* För övrigt är det här en av de vackraste sånger jag vet!

Vilka är dina musikminnen?

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Åååå, så roligt ..,nu har jag tagit mig igenom hela listan och det är framför allt den sista sången som jag tycker såååå mycket om!

Den hade jag också funderingar på att ha med ..-)

TAck som berättade!

Hedgren sa...

elisabet: you're welcome!

reneesfotoblogg sa...

Vad det triggar igång minnet! Underbar idé, inspirerande. Kommer nog att ta upp den när jag bläddrat tillbaka några (ganska många) kapitel.
mvh R

Anonym sa...

Seh med Charles azanavour är en av mina absoluta favoriter...har du hört Peter Jöbacks version? Den är underbar

Anonym sa...

Det var hemskt vad jag skrivit illa...Jag menar förstås She, med Charles Aznavour.