måndag 29 december 2008

Och dagarna bara går...

Har ni märkt det? Tyckte det var häromdagen som ungarna sjöng in julen i kyrkan och nu har vi snart nyårsafton här.

Det är skönt att ha lov. Hade tänkt göra så mycket och har gjort så lite. Inte har jag gympat så mycket som jag tänkt och inte har jag promenerat i nån större utsträckning heller. Men jag har varit ledig och tagit det l u g n t!

Igår avslutades julhelgen med tapas-party hos grannen. Massor av folk, mat och vin! Så mysigt! Vår by är väldigt liten och hänger praktiskt taget ihop med grannbyn. Här bor en salig blandning av trevliga människor och vi umgås sporadiskt och ganska anspråkslöst. Så där så att man mår bra av det.

Som sagt - julen är praktiskt taget över och idag börjar bot och bättring. Jag ska strax ge mig iväg till Friskis & Svettis. Gäller att inte komma ifrån alla goda vanor!

8 kommentarer:

Lena sa...

Det är väl ändå precis så ett lov ska vara- lagom av allt!

Mildamakter sa...

Jag håller med Panter...lagom är ett ruskigt bra ord egentligen, och det bästa av allt är, att man själv bestämmer hur mycket lagom är ;o)

Anonym sa...

Så härligt det låter att ha LOV...jag har jobbat idag och ska iväg imorgon också.
Måste erkänna att det blev inte många knop...det var synnerligen lugnt, telefonen "skötte sig" och var hyfsat tyst så dagen gick att ta sig igenom.
Vilken trevlig avslutning på julen att träffas och äta tapas! Jättemysigt!

Hedgren sa...

panter o milda: Ett svenskt "lagom" är aldrig fel.


marskatten: Ja, lov är härligt - och välbehövligt!

Linda sa...

Överlevde du passet på Friskis?
Ledighet är till för att njuta av att göra ingenting...

Lilla B sa...

Dagarna försvinner fort. Tycker att det är ett hälsotecken att man knappt vet om det är fredag eller tisdag. Att inte kalendern styr utan magen :). Det är fint, det.

Det har inte blivit något som helst motionerande för min del, drog ikull mig på en isfläck och slog i höften så rent förbannat.
Hade nog inte motionerat annars heller om jag ska vara riktigt ärlig ...

Villa Nian sa...

Tänk detta året gillar jag min julledighet! Det känns som om jag får saker gjorda :-)!

Hedgren sa...

lindalotta: Nätt o jämnt! Puh! Det har varit lite si och så med träningen ett tag...

lilla b: Aj!! Hoppas det läker snabbt!

husett: Ibland har man flyt!