fredag 11 juli 2008

En fredag i juli

En fredag i juli kan vara mysig frukost med maken, förmiddagspromenad med hunden, biblioteksbesök med modern med påföljande fika (våfflor med sylt och grädde, mmmmm), en flaska vitt vin på systemet, en runda på Willys (aj, det blev dyrt!), uppackning av varorna, ansning av sommarblommorna och vattning av desamma, bakning av paj med bacon, svamp, lök och soltorkade tomater (med ett glas vin brevid...).

Ja, så kan en summering av en fredag i juli se ut när klockan närmar sig sex. Inte så dumt, och då har jag inte hunnit äta av pajen ännu! Kan alltså bli ännu bättre! Häpp!

Hur ser/såg din fredag ut?

4 kommentarer:

Lena sa...

Jag städade och... städade. Kalas här på tisdag.
I dag ska jag fortsätta att städa, hann liksom bara en våning och faktiskt strosa en ensam stund i affärer.
Jag gillar inte att städa, så det drar alltid ut på tiden, jag hittar så mycket annat att syssla med och titta på under städpassen.

Hedgren sa...

panter: Oj, vad jag känner igen mig. Jag kan göra hur många pauser som helst när jag städar!
Har kommit fram till att jag är en utpräglad lustmänniska.
Låter mysigt med att strosa lite i affärer också.

Mildamakter sa...

Låter som en helt superb dag...minsann ;o)

Hedgren sa...

milda: Ja, den var inte dum - och pajen blev god!