söndag 20 juli 2008

En regnig dag...

... får man hitta på alternativa sätt att torka tvätt...

... och med lite jävlaranamma så fick jag till slut greppat målarpenseln.

Vår groventré har genom åren farit ganska illa av hundar och stallklädda tjejer. Nu stundar nya tider. Väggar, dörrar och golv ska fräschas upp. Väggfärgen hade stått och blivit dålig så jag fick börja med att ge dörrarna en omgång. Men i morgon ska jag köpa ny väggfärg, så det så!
Som kronan på verket ska vi renovera vårt gamla marktegelgolv. Det ska kalkas av, fogas om och oljas in. Oh, vad det ska bli roligt när allt är klart!
Nu väntar soffan, "Rapsbaggarna" och ett glas vin på målarmästaren. Tjingeling!

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Men hur ska du göra med hundar och stallflickor när det är nymålat??? Omfostran?

Den boken måste jag ju bara läsa, minns ännu Potensgivarna!

Villa Nian sa...

Låter som riktigt bra projekt en sommar som denna!

Hedgren sa...

bloggblad: Stallflickor och hästar är "utflugna" och numera har vi bara en stor hund. Det ska nog gå vägen!

Hedgren sa...

tina: Ja, vad annars att göra...?

Odiskat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Hedgren sa...

odiskat: Ja, vårt hus har verkligen charm och är också i ständigt behov av underhåll. Men fint blir det när man gör vid!
Jag tsar bort ditt inlägg för säkerhets skull. Sökord och så...

Tankevågor sa...

Det kommer säkert att bli jättefint. Har själv flera projekt som ska målas och fixas.....men jag har inte hittat den sortens energi än. ;-)

Hedgren sa...

londongirl: Jag har också haft svårt att hitta energin, men nu var det bara tvunget... Nu är jag halvvägs!

Lena sa...

Jag ska också måla, fönster i massor... suck och en byrå. Jag tror att jag helst väljer byrån verkar roligast. Mailar svar till dig under dagen(tisdagen), ska bara klara av några grejor först. Det är lätt att bli sittande vid datorn.