måndag 14 juli 2008

Som att stå mitt på torget och prata...

... medan alla bara går förbi.

Så känns det att blogga och inte få några kommentarer. Jodå, en och annan kommentar får jag, men det är inte många. Ändå ser jag på räknaren att min blogg blir läst.

Men kanske är det inte tillräckligt intressant, det jag skriver. Eller så faller det kanske inte läsaren på läppen. Kanske har man en avvikande åsikt. Men då kan man ju faktiskt "käbbla" emot...

Själv försöker jag kommentera när jag läser era bloggar. Ge bekräftelse till den som delat med sig av sina tankar.

För alla behöver vi bekräftelse och jag tror inte det är någon som bloggar som struntar i ifall de får kommentarer eller ej.

Vad säger du?

14 kommentarer:

Villa Nian sa...

Visst behövs kommentarer på det man skriver. Annars tappar man lite lusten att blogga. Jag har själv märkt att man måste vara ganska aktiv själv för att få respons. Det är vågskål det där, allt bloggande tar ju tid och ibland har man lite om om det. Men just nu tror jag det är en viss sommartorka bland bloggarna :-))!

Hedgren sa...

tina: Tack för dina tankar om mitt inlägg! Visst är det så att det går lite upp och ner. Men som sagt, jag försöker själv vara aktiv...

Lena sa...

Håller med Tina,precis så är det, både v d g kommentarer och torkan.

Kan du inte pinga på nyligen, det gör det lite lättare att se när någon uppdaterar.

Jag är glad över dina kommentarer

Hedgren sa...

panter: Tack för att du kommenterar/bekräftar. Har inte begripit mig på det där med nyligen... Får väl föröka igen.

Odiskat sa...

Du har fångat känslan på pricken! Men jag har märkt att många läser (hade en annan blogg förut, som jag la ner och jag vet att många läste den) utan att lämna spår. Tråkigt. Jag tycker det känns som att de trycker näsorna mot rutan och kikar in utan att vinka. Kanske att de inte förstår vad det betyder med respons.
Tack iallafall för din kommentar! Det betydde MYCKET ska du veta.

Lilla B sa...

Visst ät det trevligt att både skriva och få kommentarer. Tycker också att du ska pinga inläggen så det är lättare att se nyheter. Även om man har många i besöksstatistiken är det en hel del som kommit fel. De har googlat och kommit i tron om att det skulle varit något annat. En sådan besökare lämnar aldrig spår efter sig.T ex sökte någon efter Naken skönhet hos mig och denne person fick upp en Tidlösa.

Hedgren sa...

odiskat: Kul att min kommentar gladde dig. Har också lagt ner en blogg tidigare men längtade tillbaka. Det är otrligt givande också!

Hedgren sa...

lilla b: Visst, somliga tittar säkert in av misstag. Och jag vet inte hur man pingar. Har försökt men får inte till det...
Själv har jag ett antal blogar som internetfavoriter och tittar in varje dag. Men jag läser bara ett tiotal bloggar så det är inte så betungande! =0)

Lilla B sa...

Följ bara instruktionerna:
http://nyligen.se/pinga.php

Hedgren sa...

lilla b: Har jag gjort, men jag förstår faktiskt inte hur det går till...

Lilla B sa...

När du fyllt i på den där sidan dyker din blogg upp här:
http://nyligen.se/ under Nyligen uppdaterade bloggar. Du hittar rubriken längst upp till höger. Där annonseras din nypingade blogg ut för allas trevnad och kännedom. Sen kan man prenumerera på nybloggat också. Men det framgår också av rubrikerna på den där sidan.

Lena sa...

Pinga din blogg överst till höger.Använd manuell ping på nästa sida. Det är bara att göra som det står. Bloggens namn och den http-adress du har på din blogg. Lycka till!

Mildamakter sa...

Håller med dig ;o)

Hedgren sa...

milda: ;-)