torsdag 31 juli 2008

En torsdagsmorgon i slutet av juli


svansvift

frukost till katter och hund

hämta tidnigen

frukost till människa (läs; mig själv)

fixa det sista med ett armband som är beställt
(resultatet finns att skåda på min andra blogg; det är det översta armbandet)

telefonprat med moder

diskning

telefonprat med dotter

svabbning av väggar i groventrén

telefonprat med dotter (inte samma...)

bloggläsning

- och snart ska jag skjutsa äldsta dottern till jobbet. Hon har flitigt cyklat sju kilometer tur o retur, alltså nästan en och en halv mil, varje arbetsdag hela sommaren (med mage och allt), men den här värmen gör det jobbigt.

Efter det sticker jag direkt till stranden. Trots att jag bara bor några kilometer från vår vackra sydkust har jag inte besökt stranden en enda gång den här sommaren. Vi har en underbar trädgård som jag trivs så bra i och jag har inte haft nån lust att bada precis. Men nu känns det som om det är dags...

Hoppas du också får en skön torsdag!

4 kommentarer:

Villa Nian sa...

Hoppas du haft en bra dag på stranden! Ska kolla in din andra blogg nu :-)

Elisabet. sa...

Och jag har badat nästan dagligen i sommar. För mig finns inget i världen som är mer ljuvligt.

Hedgren sa...

tina: Jotack! Det var underbart! Badade två gånger trots att vattnet inte var så fint.

Hedgren sa...

elisabet: HAr förstått det på din blogg! =0)
Jag älskar också att bada om vattnet är fint. Tyvärrr är det sällan fallet här öster om Trbg. Men som sagt - igår blev det två dopp!